Okategoriserade

Något av det bästa

 som jag vet är bibliotek.

Tänk vad fantastiskt det är att gå in på ett bibliotek och kunna låna precis vilken bok du känner för att läsa för stunden. Jag går ofta in på biblioteket utan att ha någon särskild bok i åtanke eller med tanken att jag inte ska låna någon bok men går sällan därifrån utan.

För stunden har jag säkert åtta biblioteksböcker hemma (då räknar jag inte med alla barnböcker) som väntar på att läsas. Alla blir säkert inte lästa för bokhumöret kanske har ändrats sedan jag lånade just den boken men det gör ingenting! Då lämnar jag bara tillbaka och lånar någon annan!

Och det är inte bara böcker jag lånar. Tänk vad bra att man kan låna film också. När jag läste den (mycket bra) boken Monster i garderoben (av Johan Hilton) nämndes en film jag blev sugen på att se och när jag var på biblioteket fanns den att låna (Jag dödade min mamma).

Så tack, bibliotek, för att ni finns!

Standard

Kommentera

