Pristagare

Årets nobelpristagare i litteratur

är Bob Dylan.

Och vad tycker jag om det?

Ja, jag blev förvånad. Det finns ju de som har ivrat och sagt att han borde få nobelpriset men jag tillhör inte den skaran. Jag tillhör heller inte gänget som sagt ”aldrig i livet”, typ. Jag känner mest ett stort jaha. Jaha, det var åtminstone någon jag vet vem det är men känner mig samtidigt lite snuvad på en ny bekantskap.

Men jag har ju en hel del av de tidigare pristagarna kvar att läsa. Majoriteten av dem faktiskt. Eller kanske ska jag passa på att grotta ned mig i någon framtida potentiell vinnare av nobelpriset? Man har ju fått massor av förslag senaste veckan inför dagens tillkännagivande…

Nja, nobelpriset i all ära.

Augustpriset tycker jag är roligare!

 

Standard

Kommentera

