Essäer, fakta och sånt där svårkategoriserat, Serie/grafisk roman och sånt där tecknat

Jag anar ett tema

i min läsning…

Pärlor & Patroner har jag redan skrivit några rader om. Det är en bok med serieporträtt av mer eller mindre kända kvinnor från skiftande tider.

Flickan och skammen – En bok om samhällets syn på slampor, titeln klargör väldigt tydligt vad boken handlar om och jag ska skriva mer om den i ett senare inlägg inom kort.

Bad Feminist av Roxane Gay. En bok som vi läst i vår bokcirkel. Ett inlägg om den kommer också snart.

Sedan icke att förglömma min omläsning av Det går an. Kan det vara lite av ett femistiskt tema senaste veckan/veckorna?

 

 

Standard

Kommentera

