Böcker jag inte läser ut

Europa blues – läsa eller se?

Titel: Europa Blues

Författare: Arne Dahl

Bra Böcker 2001 Månpocket 2013(min utgåva)

Hmm. Min senaste badbok (bok jag läser i badkaret) som jag fortfarande håller på med är Arne Dahls Europa Blues. Jag har inte tidigare läst någon av hans böcker om A-gruppen men har hört att många gillar dem så nu tänkte jag att det var dags. Jag har läst 65 sidor av 356 och känner mig inte ett dugg intresserad av att läsa resten. Det är inte dåligt på något sätt men jag har inte fastnat helt enkelt och det bl.a. för att det är så många karaktärer att hålla reda på och jag badar ju inte varje dag så jag hinner glömma vem som är vem…

Nu har jag sett att Europa Blues och några av Arne Dahls tidigare böcker finns att se på Netflix. Nu funderar jag på att börja se dem så jag får bättre koll på karaktärerna och sedan kanske läsa klart Europa Blues innan jag eventuellt ser just den filmatiseringen eller bara se filmen och lägga ned boken.

Har du läst Europa Blues eller andra böcker av Arne Dahl? Ska jag läsa lite till innan jag ger upp? Eller har du sett filmatiseringarna? Är de bra?

Har du någon åsikt så mottages den med tacksamhet!

Standard

2 thoughts on “Europa blues – läsa eller se?

  1. Jag skulle inte rekommendera att se TV-serien. Den är usel. Dessutom har de ändrat på karaktärerna, bland annat bytt både namn och kön på en så du kommer nog att bli ännu mer förvirrad. Däremot skulle jag rekommendera att läsa serien i rätt ordning 🙂 Europa Blues är ju fjärde delen. Om man läser i ordning så har man lärt känna karaktärerna vid det laget 🙂

    Gilla

Kommentera

