Okategoriserade

Bara tankar

Lilly kräktes på förskolan i dag.Vilket statement! För jag skulle vilja se det som en direkt reaktion på Donald Trumps valseger. Tyvärr är det väl den årliga kräksjukan som hälsar på.

Viggo frågade mig om det skulle bli krig i Sverige nu, för det har flera i hans klass sagt, apropå valresultatet. ”Men jag tror inte på dem”, tillade han. Det var skönt att höra men vi pratade lite om valet och hans tankar. Tänker att dagens barn får veta så mycket så tidigt om vad som händer i världen. Minns inte att mina kompisar och jag hade någon större koll på omvärlden när vi var åtta.

Jag funderar på vilken bok som skulle passa en dag som denna. Ska det vara något nattsvart, dystert, skrämmande eller skulle det vara bättre att välja en rolig feel good-bok som kan lätta upp undergångsstämningen? Jag vet inte.

Världen går vidare med Trump som president och jag fortsätter väl läsa de böcker jag tänkt läsa innan valresultatet kom.

Standard

Lämna en kommentar