Bokköp

Nytt i hyllan

I dag hade Röda Korset loppis/julmarknad och jag köpte sju böcker för den enorma summan sju kronor. Mest nöjd är jag med boken Lennart Jirlow målaren – motiven som jag tyckte var väldigt fin. De andra böckerna jag inte kunde låta bli att köpa var, trumvirvel

Rid i natt! av Vilhelm Moberg – Jag har några av hans böcker tidigare bl.a. hans utvandrar-serie men jag har ännu inte läst något. Men någon gång så…

Rosemarys baby av Ira Levin – Kan säkert vara spännande att läsa tänkte jag och kort är den också!

Britt-Marie var här och Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman –  Jag har inte läst något av Backman tidigare och har väl inte varit så intresserad, är egentligen mest intresserad av att läsa hans nyaste bok Björnstad som verkar vara riktigt bra men de här två får flytta in i hyllan så länge!

Strindbergs stjärna av Jan Wallentin – Har jag faktiskt ingen koll på alls. Det kan verkligen vara flipp eller flopp men för en krona kan jag chansa…

Mörka strömmar av Arnaldur Indridason – Jag läser inte deckare alltför ofta och jag har inte läst något av Indridason på flera år men jag minns att jag tyckt om det jag har läst av honom så då kunde jag inte låta bli.

Nu återstår bara det där med att få plats med böckerna i hyllan också, faktiskt inte det lättaste för det är ganska trångbott. Men att greja i bokhyllan är ganska kul…

Standard

7 thoughts on “Nytt i hyllan

  1. Strindbergs stjärna fick jag under en sjukhusvistelse, tror inte att jag hade läst den annars vilket hade varit synd för den är bra.
    Backman ger jag inte mycket för, för mycket flum för min smak i Min mormor hälsar och säger förlåt.
    Ska bli intressant att läsa om du gillar den eller inte.
    Isländska författare tilltalar mig väldigt, är förtjust i deras miljöskildringar och Indridason är en favorit

    Gilla

Kommentera

