Läser & tänkt läsa

Böcker som jag läser

och ska läsa inom kort

Läser just nu

  • Blåst! av Eva-Marie Liffner (Den planerar jag att läsa ut i kväll för lånetiden har redan gått ut, brukar inte lämna in biblioteksböcker för sent men den här gången blev det så.)
  • Bli som folk av Stina Stoor (Bokcirkelbok som helst ska vara utläst 28/11 när vi har vår bokcirkel. Jag vill hinna men vi får se…)
  • James och Jättepersikan av Roald Dahl (Högläsningsbok och faktiskt första gången jag läser den. Både jag och Viggo ser fram mot kvällsläsningen.)

Och sen så

  • Drömmar i krigets skugga av Ng Blåst! ugi Wa Thiong’o
  • Blod & Stjärnstoft av Laini Taylor (Andra delen av serien Önskemånglarens dotter, har precis läst ut Mörk ängel och är sugen på denna!)
  • I vilt tillstånd av Roxane Gay (Lutar åt att jag lämnar tillbaka på biblioteket och lånar om vid annat tillfälle men vi får se)
  • Silverpojken och Stenänglar av Kristina Ohlsson (Glasbarnen var för läskig för Viggo så jag får läsa böckerna själv och inte högt som jag förstås hoppats på)
  • Maresi – krönikor från röda klostret av Maria Turtschaninoff
  • Ett vattentätt alibi av Agatha Christie (en novell från Novellix slank med från biblioteket sist…)

Sen står jag i kö till en massa böcker också, bl.a. några Augustpris-nominerade och Liv Strömquists Uppgång och fall så trillar någon av dem in snart så…

Men som sagt, läsmålet för den här veckan blir främst Blåst! och Bli som folk

Standard

Kommentera

