Bokköp, Författarkväll

Hon har gjort det förr

I går var jag på en författarkväll på biblioteket. Elisabeth Åsbrink var där och talade om sin bok 1947 som jag varit så sugen på att läsa eftersom jag tyckte mycket om hennes förra bok Och i Wienerwald står träden kvar. Efter den här kvällen är jag än mer sugen på att läsa boken men det får vänta till julhelgen…

Det märktes att Elisabeth Åsbrink är van att prata inför folk och att hon har talat om 1947 tidigare. Det är så skönt att lyssna på någon som kan berätta så inspirerat och intressant om ett ämne. Hon berättade om flera händelser och personer som hade stor betydelse 1947 och som påverkar oss i dag på olika sätt.

Har ni chansen att lyssna på henne berätta om 1947 så ta chansen! Eller läs boken! Eller både och! Tycker förresten att fler ska ta tillfället i akt och gå på bibliotekens författarkvällar och liknande evenemang. Jag har slutat förvånas att jag som inte särskilt ung längre kan dra ned publikens snittålder…

Standard

2 thoughts on “Hon har gjort det förr

Kommentera

