Månadsrapport

Novemberläsningen 2016

Eftersom jag har sett att många andra bokbloggar gör en sammanfattning över lästa böcker varje månad tänkte jag att det var ju smart – det ska jag också försöka göra! Den här månaden blir det i alla fall av.

  1. Sjutton år och skitsnygg av Emma Granholm
  2. En lång vinter av Colm Tóibín
  3. Välkommen till Amerika av Linda Boström Knausgård
  4. Den sovande och sländan av Neil Gaiman och Chris Riddell
  5. Glasbarnen av Kristina Ohlsson
  6. Mörk ängel (Önskemånglarens dotter 1) av Laini Taylor
  7. Blåst! av Eva-Marie Liffner
  8. Silverpojken av Kristina Ohlsson
  9. Bli som folk av Stina Stoor
  10. De polyglotta älskarna av Lina Wolff

Sedan diverse bilderböcker för Lilly förstås. Och jag är osäker på om jag läste ut Harry Potter & Fången från Azkaban (högläsning för Viggo) i oktober eller november.

Många svenska författare blev det den här månaden och jag tycker att det är en ganska härlig blandning men jag skulle önska att jag läst någon biografi eller faktabok också. Och jag måste ta och läsa lite på engelska också.

Alla böcker var bibliotekslån utom En lång vinter. Alla författare var dessutom nya bekantskaper utom bäste Neil Gaiman. Jag blev särskilt sugen på att läsa mer av Tóibín och ska fortsätta med Laini Taylors serie Önskemånglarens dotter.

Jag tyckte om alla böckerna, på olika sätt.

Standard

Kommentera

