Veckans bokbloggsfråga

Veckans bokbloggsfråga v. 48

Barnboksbloggen undrar denna vecka:

Hur räknar du ner till jul i din blogg – har du något speciellt jultema, har du en bloggjulkalender, ska du delta i någon julbloggstafett eller kommer du att arrangera några tävlingar inför jul? Och, vilka är dina bästa tips på böcker där man kan läsa ett avsnitt per dag fram till jul? Eller finns det kanske något annat sätt att räkna ner till jul som du kan tipsa om, t ex någon podd, radioteater, blogg eller liknande med ett avsnitt om dagen?

Den här veckan blir mitt svar ganska tråkigt. Jag gör inget speciellt juligt på bloggen och eftersom det brukar vara rätt fullt upp under december får jag se hur mycket bloggande det blir också. Jag är glad om jag hinner läsa och blogga som vanligt!

Förra julen läste jag Dickens En julsaga lagom till jul. Jag började läsa den högt för Viggo men upptäckte att jag nog var lite tidigt ute med den. Får ta den om några år i stället för den tycker jag om. Jag läste den själv i stället. Så läs den! Eller läs om den om du har läst den!

Jag blev inspirerad av Västmanländskans bokblogg att läsa en novell varje dag fram till jul så det ska jag försöka göra men jag vet inte om jag kommer skriva om dem. Jag inledde första december med Agatha Christies Döden i floden och jag har en del novellsamlingar hemma som jag inte har läst. Har också lånat P.D. James Mistlar och mord som består av fyra noveller/julmysterier som kanske kan ge mig lite mysig julkänsla?

Lilly har en Pixikalender så det blir lite läsning varje dag när vi kommer hem från förskolan och givetvis ser vi julkalendern på tv. Ska försöka lyssna på radiokalendern också.

Ja, det var det!

Standard

Kommentera

