Veckans bokbloggsfråga

Veckans bokbloggsfråga – vecka 49

Barnboksbloggen ställer varje vecka en fråga och i dag tänkte jag passa på att svara på den för vem vet hur stressig resten av veckan blir!

Veckans fråga lyder:

Hur viktiga är bilderna när du bloggar och när du läser bloggar? Vad föredrar du när du läser bokrecensioner, förlagets officiella bild på bokomslaget eller personligt tagna bilder på boken ifråga? Har du något annat att tipsa om eller diskutera kring när det gäller bilder på bokbloggar?

När jag läser en blogg tycker jag att det är roligt om det finns någon bild på boken, särskilt om jag inte har hört talas om den tidigare. (Jag väljer ofta bok efter omslag snarare än baksidestexten.) Men texten är förstås det viktigaste och viktigast för mig är att inte få veta för mycket om handlingen.

Själv kör jag med egna bilder men det främst av den anledningen att jag inte riktigt vet hur man ska göra för att lägga in förlagens bilder. Att använda förlagens bilder känns mer proffsigt tycker jag själv men många tar fina bilder också. För min del spelar det ingen roll om en blogg har förlagens bilder eller egna bilder men det är ju bra om det syns tydligt vad det är för bok!

En trevlig vecka önskar jag er alla!

 

Standard

9 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga – vecka 49

  1. Jag använder oftast egna bilder, jag tycker att det blir mer personligt och ofta ser man mer hur boken egentligen ser ut, hur tjock den är till exempel. I mina senaste inlägg har jag använt förlagets foton, och det känns på något sätt inte lika kul. Texten är ändå det viktigaste.

    Gilla

  2. Jag har oftast egna enkla bilder till recensioner men sen till andra inlägg och på instagram blir de ibland lite roligare bilder. Jag har börjat fota mina böcker mer när de står i bokhyllan så de redan lästa böckerna får lite mer rampljus 😉

    Liked by 1 person

Kommentera

