Fantasy, Okategoriserade

Blod & stjärnstoft

Titel: Önskemånglarens dotter – Blod & stjärnstoft

Författare: Laini Taylor

Översättare: Lena Karlin

Förlag: Bazar (2014)

Jag läste ut den här boken redan i söndags eller om det var i måndags men har inte kommit mig för att skriva förrän nu. Grejen är att jag inte vet riktigt vad jag vill skriva. Det här är nummer två i trilogin Önskemånglarens dotter och skriver jag för mycket om vad boken handlar om så kan jag ju spoila läsningen för den som inte läst första boken än. Tänker jag. Men å andra sidan, en del är ganska självklart eftersom det är en trilogi…

Men med några få rader för dig som är nyfiken och för att jag ska komma ihåg(!) bättre; Karou vet nu vem och vad hon är och hon får veta vad Akiva har gjort. Akiva som hon har älskat i mer än ett liv har gjort något som får Karou att vilja hämnas och hon har ju faktiskt lärt sig av Brimstone hur man bygger monster…

Jag gillar det här! Möjligtvis hade boken kunnat kortas ned lite men samtidigt inte för det händer ju grejer hela tiden. Det här var precis vad jag kände för att läsa och det var skönt att inte allt var så förutsägbart även om vissa saker var det. Slutet var verkligen spännande och självklart kommer jag att läsa fortsättningen men inte nu på en gång. För jag gillar fantasy men i lite lagom doser! Tror nog att jag sparar sista boken till jul- eller nyårshelgen…

 

Standard

Kommentera

