Okategoriserade

Böcker som jag läser

och ska läsa inom kort

Läser just nu:

  • Drömmar i krigets skugga av Ngũgĩ wa Thiong’o (Har jag äntligen påbörjat den här veckan efter att ha haft den hemma i evigheter. Nu måste jag läsa den för om två veckor måste den lämnas tillbaka. En spark i baken alltså!)
  • James och jättepersikan av Roald Dahl (högläsning för Viggo, den läser vi ut vilken dag som helst nu)

Sedan så blir det:

  • I vilt tillstånd av Roxane Gay (spark i baken den med för den ska också snart tillbaka!)
  • Stenänglar av Kristina Ohlsson
  • Ormbunkslandet av Elin Bengtsson (bättre sent än aldrig)
  • Gudar och monster av Laini Taylor
  • Maresi av Maria Turtschaninoff
  • Hustrun av Meg Wolitzer (nästa bokcirkelbok till träffen i januari)

 

Det jag funderar på nu är vilken bok jag ska läsa för Viggo när James och jättepersikan är slut. Om jag ska ta någon bok av Astrid Lindgren, någon annan av Roald Dahl, börja med Narnia-serien eller något som är helt nytt även för mig. Jag vet inte riktigt.

 

Standard

Kommentera

