Bokköp

Jag kunde inte låta bli

Det har flyttat in böcker i min hylla senaste veckan…

Det råkar vara så att Stadsmissionen har öppnat här och då blev det så att jag köpte Pullmans Den mörka materian-trilogi. Och eftersom jag tycker Wennstams böcker är så viktiga men inte har läst En riktig våldtäktsman så blev det visst så att jag köpte den också. Jaja, det är sånt som händer. Sedan hade jag turen att hitta Du, bara och efter att bara ha läst lovord om den så knep jag den ur hyllan också och som bonus var den signerad! Så det blir som en liten julklapp till mig själv!

Ett hål om dagen köpte jag på loppis tillsammans med två Lasse-Maja-böcker som jag tänkt att Viggo ska läsa och Chomskys Hybris – USA:s strävan efter global dominans och Carsten Jensens Sista resan fick jag gratis. Får väl se hur länge de står som hyllvärmare…

Standard

Kommentera

