En smakebit på söndag

En smakebit på söndag – Drömmar i krigets skugga

Redan söndag igen och dags att dela med sig av en smakebit som den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten tycker att vi ska göra! Utan att spoila handligen förstås!

Jag har äntligen fått ändan ur vagnen och påbörjat Drömmar i krigets skugga – Minnen från en barndom av Ngũgĩ wa Thiong’o som jag har haft hemma en evighet men som jag snart måste lämna tillbaka till biblioteket.

Min smakbit kommer från sida 35 i boken och längre har jag heller inte kommit än.

Mor ville inte svara på några följdfrågor. Men det hon hade sagt var tillräckligt för att jag skulle förstå hur hon hade blivit den tredje av min fars hustrur, men inte tillräckligt för att jag skulle förstå hur hon kom att förlora sin plats som den yngsta och senaste till Njeri, den fjärde hustrun, eller ens hur hon kände inför denna nya utvidgning av familjen.

Det var det!

En trevlig fjärde advent önskar jag nu er alla!

Standard

16 thoughts on “En smakebit på söndag – Drömmar i krigets skugga

Kommentera

