Okategoriserade

Bokklapparna

Det blev en hel del böcker av olika slag i julklapp i år!

När vi bytte second hand-klappar hemma hos mamma (först fick alla dra ett kort ur en kortlek och den med högst kort fick börja välja ett paket och öppna det och så vidare till dess alla öppnat ett paket och sedan fick den med lägst kort välja vad hen ville ha av alla öppnade paket, till dess att alla valt) blev det några pocketböcker för min del.

  • Väster om Vinga och Värmebölja av Viveca Lärn
  • Italienska skor av Henning Mankell
  • Fyrmästarens dotter av Ann Rosman

Rosman är faktiskt den enda jag läst förut. Av Mankell och Lärn har jag bara läst barnböcker tidigare. Förutom pocketböckerna var det ett fint bokmärke och en anteckningsbok också i den julklappen. Tänkte skriva upp bokrelaterade saker i boken har jag tänkt, som till exempel boktips jag får från andra bloggar och vänner förstås!

Av svärmor fick jag en reseguide till Thailand och det passar ju bra eftersom det ska resas nästa år! Jag fick också Fyra minideckare från Novellix och jag är nog lite kär i kartongen…

Största förvåningen var att Tomten själv hade ett bokpaket till mig. Det var boken 1947, signerad och allt av Elisabeth Åsbrink. Tänk vad snäll jag måste ha varit i år…

Standard

One thought on “Bokklapparna

Kommentera

