Serie/grafisk roman och sånt där tecknat

Uppgång & Fall

Titel: Uppgång & fall

Författare: Liv Strömqvist

Förlag: Galago (2016)

Jag stod i kö för att låna den här boken men så hade jag en sådan tur när jag var in på biblioteket i går att den stod där i hyllan och bara ropade mitt namn! Så nu behöver jag inte köa längre!

Jag gillar Liv Strömqvists böcker. Jag tycker om att jag ofta får lära mig något nytt eller får tänka till om något som jag kanske inte grunnat så mycket på tidigare. Hennes förra bok Kunskapens frukt var en pärla och riktigt lika begeistrad är jag väl inte den här gången även om jag tyckte att boken var både rolig och informativ och med många poänger.

I Uppgång & fall är det framförallt kapitalismen som granskas. Vi får bland annat ta del av Carl-Henrik Svanbergs lycka, Annie Lööfs bästa bok och varför föll egentligen Chris för Madde?

Den här gången var ögonöppnaren TTIP-avtalet som jag måste erkänna att jag inte hade någon större koll på alls. Jag kanske har hört om det någon gång på nyheterna men det är inte något jag har tänkt på. För dig som liksom jag har dålig koll på TTIP-avtalet rekommenderar jag att du läser Uppgång & fall eller googlar lite…

 

Standard

Kommentera

