Månadsrapport

Decemberläsningen 2016

Jaha, dags att se vad jag läste för böcker i december! Spännande!

  • Mistlar & Mord av P.D. James
  • Blod & Stjärnstoft (2) av Laini Taylor
  • Stenänglar av Kristina Ohlsson
  • Drömmar i krigets skugga av Ngũgĩ wa Thiong’o
  • James och jättepersikan av Roald Dahl
  • Let it snow av Maureen Johnson, John Green och Lauren Myracle
  • Uppgång & Fall av Liv Strömqvist
  • Maresi – Krönikor från Röda klostret av Maria Turtschaninoff

Sedan blev det några noveller också men det blev aldrig en om dagen fram till julafton som jag hade tänkt. Men det blir sällan så!

Bra, att jag äntligen läste Drömmar i krigets skugga som jag haft hemma alldeles för länge, lånat om tre gånger på biblioteket. Mistlar & Mord och Let it snow var för att få lite julkänsla. Vill man ha det så var den senare betydligt mer frikostig. Två barnböcker, Stenänglar och James och jättepersikan. Den senare högläsning för Viggo som tyckte om den. Det gjorde jag med förresten! Att man bara kan komma på en sådan bok! Den är också den enda som inte var ett bibliotekslån.

Maresi har jag precis avslutat så den ska jag skriva om inom kort. Blod & Stjärnstoft, andra boken om Önskemånglarens dotter tyckte jag om och tredje boken ska jag snart läsa. Jag har inte bestämt om det är den jag ska börja läsa nu eller någon annan av bibliotekslånen hemma. Vi får se…

 

 

Standard

2 thoughts on “Decemberläsningen 2016

Kommentera

