Läser & tänkt läsa

Böcker jag läser

och ska läsa inom kort

Läser just nu:

  • Min morbror trollkarlen av C.S. Lewis
  • Isprinsessan av Camilla Läckberg
  • Över alla hinder – En civilisationshistoria av A. Hedén, M. Matthis & U. Milles
  • Dress Your Family in Corduroy and Denim av David Sedaris

Min morbror trollkarlen läser jag högt för Viggo. Isprinsessan finns med i min boktolva. Jag har faktiskt inte läst något av Läckberg och tänkte att det är väl dags att göra det. Får se om det är bättre sent än aldrig. Över alla hinder hittade jag lite av en slump i bokhyllan när jag skulle hitta någon bok som skulle passa Ugglan & bokens temaknåp till Twelve Days of Christmas och blev sugen på att läsa på direkten. En annan bok jag stötte på, visserligen var det ett tag sedan nu, är Dress Your Family in Corduroy and Denim. Den har legat i en väska och varit reselektyr men blivit bortglömd då jag bytt väska men är nu återfunnen. Och visst måste jag läsa klart den!

Och snart så:

  • Gudar & Monster av Laini Taylor
  • Hustrun av Meg Wolitzer
  • Komedi i moll av Hans Keilson
  • Kemisten av Stephenie Meyer
  • Fyra minideckare från Novellix

Gudar & Monster tar jag med mig till fjällen och räknar med att jag läser ut den där då jag inte är så mycket för att åka skidor. Ser fram mot läsningen då jag tyckt om de två första böckerna i trilogin. Hustrun ska vi läsa i bokcirkeln så den tänkte jag inte börja läsa förrän bokcirkeldagen börjar närma sig. Står i kö på biblioteket för att läsa Kemisten och Komedi i moll. Sedan fick jag fyra minideckare från Novellix i julklapp och dem har jag tänkt läsa nu i början av året.

Jag ska försöka att inte låna hem en massa biblioteksböcker när jag går till biblioteket nästa gång, för jag ska bli bättre på att läsa böcker jag har hemma har jag tänkt. Och jag har massor av böcker hemma som jag inte har läst men som jag verkligen vill läsa. Jag längtar efter att läsa 1947, Flickorna och Du, bara för att nämna några ur egna hyllan. Och sedan alla dessa hyllvärmare…

 

Standard

2 thoughts on “Böcker jag läser

Kommentera

