Boktolva, Mord och sånt där spännande

Isprinsessan

Titel: Isprinsessan

Författare: Camilla Läckberg

Hemkommen från fjällen och hurra! Nu har jag läst en bok ur min boktolva! Jag har aldrig läst någonting av Camilla Läckberg tidigare och tyckte att det var på tiden att göra det i år.

Isprinsessan är första boken om författaren Erica Falck och polisen Patrik Hedström som löser mord i krokarna runt och i Fjällbacka. I den här boken hittas en kvinna död i ett badkar. Kvinnan var en barndomskompis till Erica och hon blir inblandad i fallet. Erica och Patrik inleder också ett förhållande.

Jag måste erkänna att mina förväntningar inte var sådär jättehöga innan jag började läsa boken. Så vad tyckte jag då?

Nja. Jag måste nog säga att boken var bättre än vad jag trodde. (Jag läste ju ut den!) Den var ganska välskriven och hade hyfsad handling men jag klurade ut det mesta i förhand så på det viset var det inte så spännande men desto mer intressant att se om jag skulle ha rätt! Och roligt att jag hade det också!

Det är inte fullt ös medvetslös utan ganska lugnt tempo i boken och jag uppskattar att det inte är någon bestialisk seriemördare som härjar i Fjällbacka. Jag är glad att jag har läst Isprinsessan men det gav mig inte någon mersmak. Jag känner inte att jag behöver läsa mer av Läckberg men kan tänka mig att göra det om det skulle slumpa sig så. Så man ska aldrig säga aldrig!

 

Standard

Kommentera

