Okategoriserade

Nyårslöftestaggen

Nyårslöftestaggen har jag sett flera bokbloggar göra och eftersom jag tycker att det är så roligt att läsa andras svar bestämde jag mig för att också göra den.

  1. En klassiker jag lovar att läsaLady Chatterleys älskare av D. H Lawrence finns med i min boktolva i år och är dessutom en ruggigt gammal hyllvärmare.
  2. En påbörjad bokserie som jag lovar att avsluta – Jag har inte läst sista boken om Maj, Liv till varje pris av Kristina Sandberg och det måste jag göra i år.
  3. En bokserie jag lovar att påbörja – Det här är året då jag äntligen ska börja läsa Utvandrarna av Moberg. Finns också med i min boktolva så det ska verkligen bli av.
  4. En författare som jag inte läst något av tidigare som jag lovar att läsa något av – Fredrik Backman
  5. En bok jag lovar att läsa om – Väldigt många böcker jag läser för Viggo och Lilly är böcker jag läst förut men en bok jag funderar på att läsa om för min egen skull är Suggestioner av Marie Darrieussecq. Jag tyckte mycket om den när jag läste den första gången så jag är lite orolig för att jag inte ska tycka den är lika bra vid en omläsning.
  6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska – Det vore roligt att försöka läsa lite mer lyrik för det gör jag alldeles för sällan.
  7. Ett seriealbum jag lovar att läsa – Också en genre jag inte är så insatt i men det vore kul att läsa Tintin igen!
  8. En novell jag lovar att läsa – Jag lovar att läsa alla fyra minideckare från Novellix som jag fick i julklapp.
  9. En bok som handlar om ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa – Jag har två böcker i hyllan (säkert fler) som jag dragit mig för att läsa för att jag vet att det kommer att bli jobbigt. Den ena är Rosario är död av Majgull Axelsson och den andra är De utvalda av Steve Sem-Sandberg. Jag hoppas att jag läser båda i år.
  10. En länge ägd bok som jag lovar att läsa – Jag gör det lätt för mig den här gången. Jag läser redan Över alla hinder – En civilisationshistoria. Den hade stått i hyllan i mer än 15 år innan jag tyckte det var dags. Sedan är 2017 året då jag ska prioritera mina böcker framför bibliotekets så förhoppningsvis blir massor av gamla hyllvärmare lästa.
  11. En debut jag lovar att läsaAndrum av Viktor Banke
  12. En bok eller bokserie som jag tidigare gett upp/dömt ut som jag lovar att ge en ny chans – My good opinion once lost is lost for ever för att citera Mr Darcy. Nej, det finns inte någon bok eller serie jag gett upp som jag är sugen på att försöka läsa.
  13. Tagga någon – Bara gör den, det är kul att läsa andras svar!
Standard

2 thoughts on “Nyårslöftestaggen

    • Jag ser fram mot Utvandrarna. Det blir nog min sommarläsning. Rosario är död kan jag väl inte säga att jag ser fram mot men jag tycker också att det är en viktig bok och det är därför jag vill läsa den trots att den är jobbig.

      Gilla

Kommentera

