Läser & tänkt läsa

Böcker jag läser

och tänkt läsa

Läser just nu:

  • 1947 av Elisabeth Åsbrink
  • Flickorna av Emma Cline
  • Min morbror trollkarlen av C.S. Lewis (högläsning för Viggo)

och snart blir det kanske:

  • Hustrun av Meg Wolitzer
  • Våra kyssar är avsked av Nina Bouraoui
  • Syskonkärlek av Katarina von Bredow
  • Mellan vinter och himmel av Elin Bengtsson
  • Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer

 

Hustrun är vår bokcirkelbok så den kommer jag börja med när jag läst klart böckerna jag håller på med. Sedan råkade jag låna några böcker på biblioteket när jag var där sist fastän jag tänkt prioritera mina egna böcker i år. Men jag råkade se både Syskonkärlek och Mellan vinter och himmel och då blev jag nyfiken. Jag har ju nyligen läst Ormbunkslandet och där skriver Elin Bengtsson om Bredows bok Syskonkärlek men utan att nämna titeln (om jag minns rätt). Sedan råkade jag låna Nina Bouraouis bok också.

Men en bok från egna hyllan, en riktig hyllvärmare som jag verkligen är sugen på att läsa är Extremt högt & otroligt nära. Jag tror att det är en bok jag kommer att tycka om och enda anledningen till att jag inte redan läst den är att jag äger den. Det låter knäppt, jag vet.

 

 

Standard

2 thoughts on “Böcker jag läser

Kommentera

