Läser & tänkt läsa

Böcker jag läser

och tänkt läsa

Läser just nu:

  • Hustrun av Meg Wolitzer
  • Rosario är död av Majgull Axelsson
  • Mellan vinter och himmel av Elin Bengtsson
  • Min morbror trollkarlen av C.S. Lewis

Hustrun läser jag med bokcirkeln och eftersom vi ska ses på torsdag så var dags att sätta igång med läsningen och dessutom måste den tillbaka till biblioteket nu i veckan också. Rosario är död har jag haft i hyllan i evigheter men inte orkat ta mig an eftersom ämnet är så jobbigt. Det kommer nog ta tid att läsa den eftersom jag får så ont i magen. Mellan vinter och himmel började jag på i går kväll för att jag ville bara läsa ”litelite” innan jag skulle sova och då passade den boken så bra eftersom den har så korta kapitel. Nästa vecka läser jag nog ut Min morbror trollkarlen för Viggo för nu är det bara några få kapitel kvar.

Sedan blir det nog:

  • Extremt högt & otroligt nära av Jonathan Safran Foer
  • Våra kyssar är avsked av Nina Bouraoui
  • Syskonkärlek av Katarina von Bredow
  • Människorna av Matt Haig
  • Nattsagor för sömnlösa av Johanna Wester

Eller något helt annat. För Viggo läser jag kanske mer om Narnia, något av Astrid Lindgren eller om Ut i det vilda av Erin Hunter har hunnit komma (köar på biblioteket) så blir det den. Vi får se.

 

 

Standard

2 thoughts on “Böcker jag läser

  1. Spännande att läsa sedan, om du skriver om det, vad du tyckte om Hustrun. Människorna vill jag också läsa, jag kanske borde skriva ned den så att jag inte glömmer igen. Ha en fortsatt fin helg 🙂

    Gilla

    • Ja, något ska jag väl skriva när jag läst ut den. Människorna stod frontad på biblioteket och då kom jag på att just det, den vill ju jag läsa… Fortsatt trevlig helg till dig med!

      Gilla

Kommentera

