Månadsrapport
  • Tio över ett av Ann-Helén Laestadius
  • Ormbunkslandet av Elin Bengtsson
  • Isprinsessan av Camilla Läckberg
  • Gudar & Monster av Laini Taylor
  • Komedi i moll av Hans Keilson
  • Dress Your Family in Corduroy and Denim av David Sedaris
  • Du, bara av Anna Ahlund
  • Över alla hinder – En civilisationshistoria av Anne Hedén, Moa Matthis & Ulrika Milles
  • 1947 av Elisabeth Åsbrink
  • Flickorna av Emma Cline
  • Mellan vinter och himmel av Elin Bengtsson
  • Hustrun av Meg Wolitzer
  • Ett testamente från helvetet av Kristina Ohlsson (novell)

 

Det blev en ganska bra blandning den här månaden. Ungdomsböcker, romaner, historia och essäer. Flera böcker jag med gott samvete skulle rekommendera men kanske inte alla. Det blev en jämn fördelning mellan mina egna böcker och bibliotekslån och det får jag se som godkänt i mitt prioriterande av böcker ur egna hyllan. Tre böcker är från min boktolva men nästan alla författare var nya bekantskaper utom Laini Taylor och Elisabeth Åsbrink.

Påbörjade böcker som jag inte läste klart: Kemisten av Stephenie Meyer – Det var inte en bok för mig…

 

 

 

 

Länk

Kommentera

