En smakebit på söndag, Roman

En smakebit på söndag

Godmorgon, godmorgon!

Den här veckan har det inte blivit mycket läst måste jag erkänna. Jag har inte läst någonting ur Rosario är död av Majgull Axelsson som jag håller på med och inte hunnit långt i Matt Haigs Människorna. Det är från den senare jag hämtar veckans smakbit, sid 151, där jag befinner mig.

När jag stoppade in lite bröd i munnen och började tugga märkte jag att mänsklig mat faktiskt kan vara riktigt god. Jag hade aldrig förut njutit av mat. Nu när jag kom att tänka på det hade jag inte njutit av någonting alls förut. Och ändå: i dag, mitt bland alla konstiga känslor av svaghet och tvivel hade jag upplevt njutningar som musik och mat. Och kanske till och med den enkla glädjen som sällskapet med en hund ger.

Fler smakbitar hittar du hos den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten som uppmanat oss att dela med oss av vad vi läser men utan spoilers.

I dag blir det nog tid till läsning hoppas jag.

Skön fortsättning på söndagen önskar jag er alla!

 

Standard

22 thoughts on “En smakebit på söndag

  1. Når smakebiten din begynner med ”menneskelig mat” blir jeg veldig nysgjerrig på hva denne personen er 🙂 Men tenker fra tittelen at hun kanskje er zombie? Og da lurer jeg på hvordan mat kan være godt 😀 Med andre ord må jeg lese denne boken 🙂 Ha en riktig fin søndag!

    Gilla

Kommentera

