Helgfrågan, Roman

Helgfrågan v. 5

Hur ser din skäms-bokhög ut? Det är veckans helgfråga som Mias bokhörna ställer och där kan du också hitta fler skäms-högar.

Först tänkte jag att jag inte har någon skäms-hög att dela med mig av. Jag har inte några recensionsböcker som jag måste läsa eller känna dåligt samvete över och att jag råkar låna böcker på biblioteket i stället för att prioritera mina egna böcker kan jag inte heller riktigt skämmas för.

Men kom på att jag har några böcker som kan vara min skäms-hög. Det är böcker som inte är mina utan som jag lånat av mamma och svärmor men inte läst trots att jag har haft böckerna hos mig i över ett år eller mer.

Atonement har jag lånat av mamma och den ska bli läst i år hoppas jag. Jag har tänkt grotta ner mig lite i Ian McEwans böcker för jag har en del hemma och jag tror att Atonement är en bok jag kommer att tycka om.

Sedan är det två böcker jag har lånat av svärmor. Liv till varje pris, sista boken om Maj kommer jag att läsa i år och egentligen är det konstigt att jag inte redan har läst den eftersom jag gillat böckerna om Maj. Förlåtelsen var inte en bok jag ville låna men som min svärmor tyckte att jag skulle läsa. Och det har jag inte gjort. Och åren har gått…

Standard

9 thoughts on “Helgfrågan v. 5

  1. Jag lånar en del ifrån min mamma med men vi är båda överens om att ibland bor några av mina böcker hos henne och några av hennes bor oss mig. =) Vi delar bokhylla kan säga =)

    Gilla

  2. Kommer på att jag har ett par böcker som jag lånat av en bekant i hyllan, olästa….Men annars lånar jag sällan böcker av andra, men desto mer bibliotekslån blir det 😉

    Gilla

  3. Linda skriver:

    Skämshög – skäms sällan för böcker och är helt autodidakt i min smak. Men – jag hade Den store Gatsby och På drift hemma i mer än ett år, sen tog min bror hem dem igen. Så kanske det skulle vara något.

    Gilla

    • Nej, börja inte skämmas Linda! Men läs Den store Gatsby någon gång. På drift har jag haft i hyllan i evigheter. Kanske vi måste läsa i bokcirkeln för att någon gång läsa?

      Gilla

Kommentera

