Noveller

Noveller

Jag fick den fina asken med fyra mini-deckare från Novellix i julklapp av min svärmor och nu har jag läst alla.

  • Farlig sanning av Anna Jansson
  • Hur jag tillbringar mina dagar & mina nätter av Håkan Nesser
  • Ett testamente från helvetet av Kristina Ohlsson
  • Knackningar av Johan Theorin

Jag tyckte om alla fyra noveller men om jag bara skulle välja en så skulle det nog bli Håkan Nessers novell. Inte för att den kändes ny, för det tycker jag inte att den gjorde, utan snarare för stämningen han fick fram i den. Eller kanske är Theorins bäst? Eller kanske…

Nej, som sagt, jag gillade alla men jag tänker inte gå in på handlingen i någon av dem då jag tycker att titlarna sammanfattar innehållet ganska bra.

Jag läste alla fyra på tunnelbanan och det kan jag rekommendera även om det kan bli svårt att koncentrera sig om omgivningen för intressanta samtal. (Jag tycker nämligen att det är ganska roligt att lyssna på vad folk pratar om.) En novell tar dessutom väldigt liten plats i väskan och väger ingenting. Kan inte bli bättre!

 

Standard

2 thoughts on “Noveller

Kommentera

