Böcker jag inte läser ut

Ingen poäng

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte, eller det vet jag väl. Jag tänkte att det kunde vara roligt att läsa boken Fantastic Beasts and Where to Find Them av J. K. Rowling. Boken bara stod där på bibliotekshyllan och talade till mig. Ta mig med! Så då gjorde jag det förstås!

Började läsa men kände ganska tidigt att varför, varför läser jag det här?

Jag har sett filmen och den tyckte jag mycket om men att läsa? Nej, inte så mycket. Jag kan tänka mig att om jag inte hade sett filmen hade jag kanske varit intresserad av att läsa boken för jag har egentligen inga problem med att läsa manus/dramatik. Jag tyckte om Harry Potter and The Cursed Child som jag läste i höstas.

Nej, jag lade ner boken efter pinsamt få sidor. Jag är glad att jag lånade den på biblioteket och inte köpte den.

Men jag tycker att omslaget är väldigt tilltalande och när jag inte har filmen i färskt minne kanske jag gör ett nytt försök.

Standard

Kommentera

