Hett i hyllan, Roman

Hett i hyllan #13

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? 

skriver Bokföring enligt Monika som har kommit på Hett i hyllan.

Dagens hyllvärmare är Hundhuvud av Morten Ramsland. Vet inte när den flyttade in i min hylla men boken har drygt 10 år på nacken. Handlingen beskrivs:

Asger är på väg hem. Han ska ta avsked av sin döende farmor som en gång kom till Danmark från Norge. Hon har den sista tiden överlevt enbart tack vare de konservburkar med frisk luft från Bergen som skickas till henne en gång i veckan. Och nu är det upp till Asger att ta över alla de trådar till familjens berättelse som hon håller i sin hand, och i bästa fall hitta den skatt som enligt familjelegenden är nedgrävd någonstans på tomten.

Standard

8 thoughts on “Hett i hyllan #13

Kommentera

