Okategoriserade

Läsningen i Thailand

Ja, jag hade med mig lite läsning till Thailand och lite läsning blev det också. Väldigt lite läsning. Jag hade med mig en guidebok om Thailand. Den bläddrade jag i och läste litegrann. Jag hade med mig en bok av Bodil Malmsten för jag hade inte läst något av henne. Det har jag fortfarande inte gjort. Jag hade med mig Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan. Den är också oläst.

Det enda jag egentligen läste blev novellsamlingen Sightseeing av Rattawut Lapcharoensap. Och då har jag fortfarande en novell kvar att läsa så det får väl bli läsningen i morgon eller när jag är i form för att läsa igen. Kom hem i går så det tar väl lite tid innan jag har rätt dygnsrytm. Kan inte fatta hur våra barn kan vara så oförskämt pigga när jag själv, trots ett antal koppar kaffe, gäspar mer eller mindre oavbrutet och ögonen går i kors. Okej, Lilly sov på planet, men Viggo? Livet är orättvist.

 

Standard

Kommentera

