Månadsrapport

Läst i februari 2017

Ja, nu är vi en bra bit in i mars men jag har tillbringat den första halvan i Thailand så min månadsrapport för februari blev lite sen. Så kan det bli ibland!

  • Människorna av Matt Haig
  • Våra kyssar är avsked av Nina Bouraoui
  • Min morbror trollkarlen av C.S. Lewis (högläsning för Viggo)
  • Legenden om Sally Jones av Jakob Wegelius
  • Stenåkern av Tove Jansson
  • Ordbrodösen av Anna Arvidsson
  • Sorgen bär fjäderdräkt av Max Porter
  • Blå Lotus av Hergé
  • Plan 714 till Sydney av Hergé
  • Brorsan är kung! av Jenny Jägerfeld
  • Fåglarna och andra noveller av Daphne du Maurier
  • Sanning och skvaller av Curtis Sittenfeld

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här listan. Lite blandat? Några böcker såg jag fram mot att läsa och tyckte också mycket om som t.ex. Ordbrodösen och Sanning och skvaller. Jag kände att jag ville läsa lite Tintin också. Det var kanske inte så spännande läsupplevelser, mer ett bekant återseende kan man väl säga. Jag läste en del Tintin-album och såg några filmer när jag var barn. Vet inte om jag kommer att läsa fler Tintin-album just nu men det vore lite roligt att läsa alla igen som vuxen.

 

 

Standard

Kommentera

