Läser & tänkt läsa

Läser eller pausat?

Jag läser just nu tre böcker. Eller, jag vet inte om jag kan säga så för det var minst tre veckor sedan jag läste lite i en av dem. Professorn av Charlotte Brontë var jag tvungen att lägga åt sidan när min reservation av Sanning och skvaller hade kommit och jag ville inte ha med mig biblioteksböcker till Thailand.

De andra böckerna jag läser är Rosario är död av Majgull Axelsson och Syskonkärlek av Katarina von Bredow. Det var längesen jag påbörjade de böckerna och längesen jag läste något. Läser jag eller har jag pausat läsningen? Hur lång är en läspaus och när ska man inse att nej, jag läser inte alls den boken fastän den ligger där med bokmärke och allt?

Just nu vet jag inte alls vad jag känner för att läsa. Ingen av dessa tre lockar mig nämnvärt till läsfåtöljen men kanske får det ändå bli Professorn.

Annars har jag ganska många andra biblioteksböcker hemma att välja på för att inte tala om alla olästa böcker ur egna hyllan. Vi får se vad det blir.

Standard

2 thoughts on “Läser eller pausat?

    • Jag har inte kommit så långt i den än så att jag vet vad jag ska tycka om den. Än är jag liksom inte ”fast”. Läst 70 sidor ungefär och sedan blev det annat som kom emellan men jag kommer troligtvis läsa ut den. Jag tror att det ändå är en bok jag kommer tycka om när jag tar mig an den ordentligt.

      Liked by 1 person

Kommentera

