Läser & tänkt läsa

Just nu läser jag

  • Professorn av Charlotte Brontë
  • Rosario är död av Majgull Axelsson
  • Hästen och hans pojke av C. S. Lewis
  • Med andra ord av Jumpha Lahiri
  • Vi läser

Professorn har jag haft ett litet avbrott i då jag har läst annat men när jag är klar med Med andra ord så ska jag ägna den min fulla uppmärksamhet. Rosario är död var det ett tag sedan jag läste något i, den är mitt dåliga lässamvete. Jag kommer att läsa ut den också men det får ta den tid det tar. Lite då och då för jag blir illamående, ledsen och asförbannad när jag läser den. Hästen och hans pojke har jag börjat läsa för Viggo. Det är tredje boken om Narnia. Vet inte hur många gånger jag läste den boken som barn men många gånger var det. Tidningen VI läser har kommit och det är alltid lika roligt att bläddra i den och få nya lästips.

Jag har några biblioteksböcker hemma som i bästa fall ska läsas också.

  • Förändring av Mo Yan
  • Natt för gott av Jenny Erpenbeck
  • Djupa Ro av Lisa Bjärbo
  • Fiskarmännen av Chigozie Obioma
  • De gömda rummen av Care Santos

Jag tror inte att jag kommer hinna läsa alla innan det är dags att lämna tillbaka men jag kommer absolut att läsa Fiskarmännen för det är vår bokcirkelbok. Sedan kommer jag nog att prioritera Natt för gott och Djupa Ro. När den här omgången biblioteksböcker är tillbakalämnade ska jag prioritera böcker ur min hylla hemma. Vet inte vad som skriker högst just nu, om det blir något reafynd eller hyllvärmare, någon boktolva eller vad. Vi får se!

 

Standard

Kommentera

