Månadsrapport

Läst i mars 2017

  • Sightseeing av Rattawut Lapcharoensap
  • Jag och Earl och tjejen som dör av Jesse Andrews
  • Syskonkärlek av Katarina von Bredow
  • Häxan och lejonet av C. S. Lewis (Högläsning för Viggo)
  • Nattsagor för sömnlösa av Johanna Wester
  • Med andra ord av Jhumpa Lahiri
  • Sodomsäpplet av Bengt Martin
  • Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
  • Mig blir du snart kär i av Nanna Johansson (serie)

Ja, en del komplicerad kärlek blev det under mars. Ja, och lite förutsägbar sådan också i feelgoodboken Det lilla bageriet på strandpromenaden. Är man på humör för feel good så är det också vad man får.

Novellsamlingen Sightseeing rekommenderar jag till alla som gillar noveller. Mycket bra.

Vill du imponeras och kanske frestas att lära dig ett nytt språk så kan Med andra ord vara intressant läsning. En essäsamling om språkets betydelse för identiteten.

Bästa bokcirkelboken är Sodomsäpplet, i den nya pocketutgåvan finns dessutom bokcirkelfrågor.

Jag och Earl och tjejen som dör finns även filmatiserad, då med engelsk titel Me and Earl and the Dying Girl. Alltid kul att läsa en bok och sen se filmen, tycker jag.

Jag fortsätter att läsa Narnia-serien för Viggo och tänker tillbaka till när jag var barn och vilken läsupplevelse det var. Den önskar jag att alla barn skulle få.

Standard

2 thoughts on “Läst i mars 2017

    • Ja, det kan jag förstå. Och alla böcker som kan fånga och skapa ett läsintresse är bra. Själv har jag bara läst en eller två böcker av henne tidigare och det var för flera år sedan.

      Gilla

Kommentera

