Roman

Tre böcker jag vill läsa igen

Apropå veckans tematrio tänkte jag nämna tre böcker som jag länge tänkt att jag ska läsa igen. Enda anledningen till att jag inte redan har gjort det är FEGHET. Det här är tre böcker som jag tyckte väldigt bra om när jag läste dem och tänk om jag inte alls får samma läsupplevelse vid en omläsning? Tänk om jag tycker direkt illa om någon av dem? Huu! Vilken hemsk tanke!

  • Stäppvargen av Hermann Hesse – läste i gymnasiet och tyckte att den var fantastisk! Minns att jag gjorde ett arbete i svenskan där jag gjorde någon form av jämförande analys av Stäppvargen, Främlingen och Doktor Glas. 
  • Den hemliga historien av Donna Tartt – ett boktips jag fick på den tiden jag var ”ute på krogen och svängde mina lurviga”, jag hade som kul grej att ibland fråga killar som kom fram och ”raggade” om boktips/bästa boken. Killen som sa Den hemliga historien såg jag sen Titanic med, men sen blev det inte så mycket mer – men jag fick läsa en bok jag tyckte mycket om i alla fall!
  • Suggestioner av Marie Darrieussecq – om en kvinna som förvandlas till en sugga för att omgivningen behandlar henne som en. Vilken läsupplevelse det var…
Standard

6 thoughts on “Tre böcker jag vill läsa igen

    • Oj, jag tyckte Den hemliga historien var så bra! Den lille vännen och Steglitsan var inte lika bra. Suggestioner tyckte jag mycket om så jag får se om jag någon gång vågar läsa om den!

      Gilla

Kommentera

