Hett i hyllan, Memoarer/biografier

Hett i hyllan #18

Nu är det dags för Hett i hyllan, ett återkommande torsdagsinslag som Bokföring enligt Monika har kommit på.

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ja, denna skärtorsdag tänkte jag att det är dags för en bok från en bokrea någon gång i början av 2000-talet. Albert Speer och sanningen av Gitta Sereny. Det är inte den enda hyllvärmare jag har av henne men det är definitivt den tjockaste. En bok jag dock har läst av Gitta Sereny och som jag tyckte var mycket bra är Ohörda rop – historien om Mary Bell. Jag tror att Albert Speer och sanningen är en mycket intressant bok och någon gång ska jag läsa den men tjockleken tar verkligen emot.

Standard

8 thoughts on “Hett i hyllan #18

Kommentera

