Läser & tänkt läsa

Läser och vill läsa

Läser

Jag håller på med Krigsdagböcker 1939-1945 av Astrid Lindgren. Den började jag på förra helgen och har läst halva boken än så länge. Det är intressant läsning men inte en bladvändare direkt. Det är en bok som får ta lite tid. Kör lite slalomläsning.

Vill läsa

Ja, den där listan som bara blir längre och ständigt fylls på. Trots att jag ska prioritera mina egna böcker har jag som vanligt en hel hög låneböcker hemma. Och jag vet inte riktigt vilken bok jag är sugen på att läsa. Just för stunden är jag mest nyfiken på Anklagelsen – Förbjudna berättelser från Nordkorea så jag kommer förmodligen läsa första novellen i kväll. Det är ändå det bästa med alla böcker jag har lånat, det är lite olika genrer och inte någon större risk att röra ihop handling och karaktärer om jag hoppar runt mellan böckerna. För jag är ganska nyfiken på Män förklarar saker för mig, En väktares bekännelser och Trippelmordet i Uddevalla. Och alla andra boklån förstås. Sedan har jag en reserveringslista på biblioteket också…

Standard

6 thoughts on “Läser och vill läsa

    • Det blev ingen kvällsläsning men jag började på Män förklarar saker för mig nu i morse. Jag hann läsa en del under tiden jag kanske egentligen föredragit att få sova men barn som är frukosthungriga tar ingen helghänsyn. Gillar du Trippelmordet? Ja, boken då alltså…

      Gilla

Kommentera

