Månadsrapport

Läst i april

  • Denna dagen, ett liv av Jens Andersen
  • Mio, min Mio av Astrid Lindgren
  • Fiskarmännen av Chigozie Obioma
  • De behövande av Helena von Zweigbergk
  • Professorn av Charlotte Brontë
  • Blybröllop av Sara Paborn
  • Förändring av Mo Yan
  • Djupa Ro av Lisa Bjärbo
  • Askungar av Kristina Ohlsson
  • Stad av skuggor av Cassandra Clare
  • Anton och andra olyckor av Gudrun Skretting
  • Män förklarar saker för mig av Rebecca Solnit
  • Stad av aska av Cassandra Clare
  • En väktares bekännelser av Elin Säfström
  • Blom av Hjalmar Söderberg (novell)
  • Katitzi & Katitzi och Swing av Katarina Taikon
  • Zombiefeber av Kristina Ohlsson

Ja, alltså jag har läst många böcker i april men om man kikar närmre på vad jag har läst så är det inte så konstigt att jag har hunnit med en hel del böcker. Listan består av flera barn- och ungdomsböcker och också en del ganska tunna böcker.

Jag kan verkligen rekommendera boken Denna dagen, ett liv om man vill veta mer om Astrid Lindgren. Låt er inte avskräckas av sidantalet, det är en lättläst och mycket intressant bok. Kanske månadens bästa?

I bokcirkeln läste vi Fiskarmännen och det är både en bra bok och en bra cirkelbok. En annan bok jag rekommenderar till bokcirklar är Män förklarar saker för mig.

Är man måhända sugen på en ungdomsbok om sorg och vänskap så var ungdomsboken Djupa Ro väldigt fin.

Vill man charmas av en bibliotekarie tycker jag att man ska läsa Blybröllop, om Irene som tröttnar på maken Horst och därför förgiftar honom med bly…

Standard

6 thoughts on “Läst i april

    • Den är riktigt bra så det tycker jag att du ska göra. Jo, listan ser kanske imponerande ut till antal men t.ex. barnböcker går ju väldigt snabbt att läsa…

      Gilla

  1. Härlig april-läsning du hunnit med!
    Blybröllop är jag jättenyfiken på! Denna dagen ett liv ligger just nu i ”att-läsa” högen.

    Gilla

Kommentera

