Barnboksfemman, Bilderböcker

Barnboksfemman

Carola med Barnboksbloggen har varje vecka en barnboksfemma med olika teman. Det var länge sedan jag var med men den här gången hakar jag på. Den här gången skriver Carola:

I denna barnboksfemma är temat karaktärer, så därför skulle jag vilja att ni tipsar om barnböcker som innehåller karaktärer som du verkligen gillar. 

Jag tänkte att jag ska lämna både Astrid Lindgrens böcker och Harry Potter-böckerna utanför annars skulle det bli alldeles för marigt att välja enbart fem karaktärer.

  1. Alla böcker om Mamma Mu – jag tycker extramycket om Kråkan
  2. Alla böcker om Pettson – Findus har jag alltid tyckt om men med åren uppskattar jag även Pettson mer och mer
  3. Nalle Puh är full med karaktärer jag tycker om – vem jag gillar mest är en fråga om dagsform! Nalle Puh tycker jag mer om nu som vuxen än vad jag gjorde som barn.
  4. Pip-Larssons Lilla O & Klåfingerdagen – Lilla O förstås favoriten!
  5. Böckerna om Alfons Åberg – Jag gillar pappa Åberg

Bonus! Lilla My och resten av figurerna i Mumin-böckerna är alla ganska charmiga…

Standard

2 thoughts on “Barnboksfemman

Kommentera

