Läser & tänkt läsa

Helgens läsning

Ja, det är alltid intressant att planera läsning i förväg. Hur mycket läsning det blir i helgen är högst osäkert. Det ska bli fint väder, tror jag och det är både loppisar och kalas som förstås lockar men som snor(!) lästid.

Men gissningsvis kommer i alla fall Viggo vara uppe med tuppen och jag lär knappast kunna sova mycket längre jag så det blir nog läsning den här helgen också.

Jag kommer att läsa Elsie Johanssons bok Riktiga Elsie av den enkla anledningen att den snart ska vara tillbaka på biblioteket. Det var ett spontanlån och till råga på allt ett korttidslån så nu är det inte många dagar kvar om jag ska hinna läsa den men tror inte att det blir något problem för jag har varit nyfiken på den enda sedan förra sommaren(?) när jag hörde om den på radion. Av Elsie Johansson har jag bara läst trilogin om Nancy tidigare och har man missat den tycker jag att den ska upp på läslistan genast.

Standard

Kommentera

