Serie/grafisk roman och sånt där tecknat

Jag är nöjd

Nu har jag läst en till av böckerna som jag köpte på årets bokrea. Det känns skönt varje gång en bok inte blir en hyllvärmare. Det var visserligen inte någon större risk med den här boken.

Jag petade in Ja till Liv! Liv Strömquists ABC mellan lite annan läsning som jag håller på med just nu. Från A – Arbetslinjen till Ö – Öde ö blir det ganska många sidor humor och bitvis en rätt så skön elak sådan. Eller, elak och elak, vass och med utdelade kängor lite hit och dit, och jo, rätt elakt ibland. Hon knyter ihop hela boken snyggt då A – arbetslinjen och Ö- öde ön har som tema hur moderaterna dog ut. Om 1000 år hålls en konferens om ämnet.

Vi får också veta att alla Barn är kristdemokrater, veta lite mer om olika Tröttsamma typer, ta del av Månadens manshora och mycket mer.

Standard

Kommentera

