Ut eller in?

Projekt – Ut eller in?

Jag har för många böcker som står i min hylla. En del har stått där länge och andra inte lika länge. Jag behöver fler hyllor, helt klart, men jag måste också rensa. Jag är hyfsat bra på att rensa ut böcker som jag har läst (om det är vanliga romaner eller deckare) men alla böcker som jag inte har läst är det värre med. Jag tänker hela tiden att ”någon gång” kommer då jag ska läsa just den boken och så klarar böckerna sig undan från att rensas bort.

Nu tänkte jag att det ska vara slut med det. Jag tänker att jag ska plocka ut tre böcker i taget ur hyllan och börja läsa. Är det inte något jag tror att jag vill läsa vidare i efter 50 sidor så är det hejdå…

Först ut är två gamla hyllvärmare och en nyare bok. Får någon bok stanna efter 50 sidor eller är det hejdå till alla tre? Spännande!

  • Försoningen av Hannah & Amanda
  • Amorina av Bengt Anderberg
  • Valvets hemlighet av Crossman & Gabrysiak

 

Standard

Kommentera

