Börja läsa/lätt att läsa

Lukas är en riddare

Titel: Lukas är en riddare

Författare: Dorthe Skytte

Översättare: Marie Helleday Ekwurtzel

Illustration: Kim Dalsgaard

Förlag: Hegas (2015)

Viggo gillar riddare. Jag tror att han har betat av alla böcker med Riddarskolan och när jag hittade Lukas är en riddare på biblioteket fick den följa med hem. Nu har han läst boken och berättade vad den handlade om för mig.

Det är en dam som kommer upp ur vattnet och ger honom ett svärd och sen strider han mot onda och han vinner striden. Och svärdet var magiskt.

Viggo tyckte att boken var bra.

+ Boken handlade om riddare och det var riktiga strider.

– Boken var för kort. Det gick för snabbt.

Jag blev väldigt glad över att höra att boken var för kort. Dags att välja böcker med lite mera text, tror jag…

Standard

Kommentera

