Tematrio

Tematrio – pojkar

Berätta om tre bra romaner som handlar om pojkar! Det är uppgiften Lyrans Noblesser gett oss i veckans tematrio. Förra veckan var det flickor som gällde men det hann jag inte med. Jag har valt tre böcker som inte behöver någon närmare presentation, tror jag.

  1. Oliver Twist av Charles Dickens
  2. Flugornas herre av William Golding
  3. Mitt liv som hund av Reidar Jönsson

Sedan kan jag bjuda på bonustips i form av Fiskarmännen av Chigozie Obioma eller varför inte plocka upp Sodomsäpplet av Bengt Martin? Första boken ur trilogin om Joakim Mander.

Standard

16 thoughts on “Tematrio – pojkar

Kommentera

