En smakebit på söndag, Fantasy

En smakebit på söndag

Eftersom det var fantastiskt väder i fredags åkte vi ut till landet över helgen. Var det lyckat? Nja, vädret var visst bättre hemma i lördags men i dag blev det riktigt fint och Daniel satte upp studsmattan. Viggo vill bygga en trädkoja och han hittade ett bra ställe så nu har vi att göra i sommar.

Det har blivit lite läsning under helgen i alla fall. Det tråkiga vädret gjorde att jag läste ut Problemet med får och getter redan i går och i dag satt jag ute i solen då jag började läsa Förlorade själars stad av Cassandra Clare. (Det är femte delen i hennes The Mortal Instruments-serie.) Det är ur den jag hämtat dagens smakbit. Om söndagarna bjuder vi varandra på smakebitar, utan spoilers, och det är Mari med den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten som håller i det.

Min smakbit kommer från sida 167 eftersom det är där jag befinner mig nu.

När portlåset öppnats gick hon uppför trappan och drog handen längs den flisiga ledstången. En del av henne ville springa hela vägen upp, eftersom hon visste att Alec var där och att han skulle förstå hur hon kände. Den andra delen av henne, den som i hela hennes liv hade dolt föräldrarnas hemlighet för bröderna, ville rulla ihop sig i fosterställning på trappavsatsen och vara ensam med sin förtvivlan. Den del som avskydde att vara beroende av någon annan – för de svek en ju alltid, eller hur? – och var stolt över att kunna säga att Isabelle Lightwood inte behövde någon, påminde sig nu om att hon var här för att de hade frågat efter henne. De behövde henne.

Standard

8 thoughts on “En smakebit på söndag

  1. Har bara läst den första delen i serien för länge sedan. Måste komma mig för att läsa klart serien någon gång 🙂 Tack för smakebiten!

    Gilla

  2. Cassandra Clares namn känner jag naturligtvis igen, men jag har inte läst något av henne. Har för mig att jag hörde en hel del negativt om den här serien i början. Kanske kommer jag ihåg fel.

    Gilla

Kommentera

