Helgfrågan

Helgfrågan vecka 21

Det blev några timmar ute i dag. Härligt! Och det innebär förstås att jag med gott samvete kan sitta och blogga och surfa en liten stund. Jag passar på att svara på helgfrågan som Mias bokhörna ställer.
  1.  Hur ser din bokönskelista ut?
  2. Veckans bonusfråga(förutom tips på hur man botar huvudvärk): Vad ska du köpa till din mamma på mors dag?
  1. Jag har inte någon särskild bokönskelista. Jag har förstås massor av böcker som jag är sugen på att läsa men det är inte någon särskild bok jag planerar att köpa för tillfället. John Ajvide Lindqvist kommer inte ut med någon ny bok förrän i september (tror jag det är). Hans böcker brukar jag köpa nästan på direkten men annars är jag ju en frekvent biblioteksbesökare. Jag läser gärna men behöver inte äga allt. (Vilket förstås inte hindrar att bokhyllan ändå fylls på!) Men om någon skulle vilja ge mig en bok bara sisådär så är det ju alltid trevligt att få en fin klassiker …
  2. Någon present får inte mamma på mors dag men kanske slår jag en signal om jag kommer ihåg och hinner med. På söndag ska vi nämligen ha barnkalas och det lär bli en del att göra både före och efter. Mors dag är inte något vi brukar fira och jag lär inte få något själv heller.
Standard

24 thoughts on “Helgfrågan vecka 21

    • Det som är så praktiskt med bibliotek! Men det beror förstås också på hur nära man har till ett. För mig tar det inte ens fem minuter att gå hemifrån och dit.

      Gilla

  1. Jag köper sällan böcker sen jag började jobba på bibliotek, men på sommaren brukar det bli några på-resande-fot-bokköp och det blir nog så även i år. 😉

    Gilla

Kommentera

