Läser & tänkt läsa

Just nu läser jag

  • Den jag var av Meg Rosoff
  • Störst av allt av Malin Persson Giolito
  • Harry Potter & The Philosopher´s Stone av J. K. Rowling

Jag började läsa Den jag var i början av veckan. Jag har läst Rosoffs Så har jag det nu och Justin Case, två böcker som jag tyckt om men den här vet jag inte om jag ens kommer att läsa klart. Jag har läst 50 sidor av 190 och är inte alls fast. Å andra sidan är det en kort bok och inte något avancerat så vi får väl se.

I går var jag på biblioteket och lämnade några böcker och då tog jag ett varv och hittade Störst av allt som jag varit nyfiken på ett tag. Av den har jag läst 60 sidor och är än så länge inte särskilt imponerad. Jag kommer att läsa vidare för den måste helt enkelt bli bättre eftersom alla har tokhyllat den känns det som.

Funderar på om jag är på väg in i en lässvacka då ingenting passar men då kan jag å andra sidan läsa i tredje boken jag håller på med för tillfället. Harry Potter har jag läst några gånger så jag tar lite i taget när jag är på Potter-humör.

 

Standard

4 thoughts on “Just nu läser jag

    • Störst av allt har jag läst ut nu. Jag tyckte första 100 var rätt så ”mindre bra” men sen tog den sig. Den jag var får jag se om jag ens läser ut för den har jag inte kommit in i alls. Men Harry Potter är ju alltid Harry Potter!

      Gilla

Kommentera

