Månadsrapport

Läst i maj

  • Stad av glas av Cassandra Clare
  • Anklagelsen – Förbjudna berättelser från Nordkorea av Bandi
  • Krigsdagböcker 1939-1945 av Astrid Lindgren
  • Ja till liv! Liv Strömquists ABC
  • Tre feministiska sagor av Lilian Bäckman
  • Trippelmordet i Uddevalla av Bodström & Lampers
  • Fallna änglars stad av Cassandra Clare
  • Riktiga Elsie av Elsie Johansson
  • Berättelse om ett äktenskap av Geir Gulliksen
  • Varulvens hemlighet av Kristina Ohlsson
  • Glasblåsarns barn av Maria Gripe (omläsning)
  • Hur man botar en feminist av Nanna Johansson
  • Nejlikmusslan av Bengt Martin
  • Ta mig härifrån av Emma Ahlqvist
  • Problemet med får och getter av Joanna Cannon
  • Förlorade själars stad av Cassandra Clare
  • Den mörkaste delen av skogen av Holly Black
  • Finnas till av Bengt Martin

 

Bokserier: Jag har fortsatt med serien The Mortal Instruments av Cassandra Clare. Jag gillar den och nu har jag bara sista boken kvar att läsa. Jag har avslutat Bengt Martins trilogi om Joakim Mander.

Trippelmordet i Uddevalla var en lite ny genre för mig och det var intressant läsning.

Egna hyllan/biblioteksböcker: 1/17 Ja, vad ska jag säga? Jag gillar bibliotek…

Boktolva: 0

Standard

Kommentera

