Läser & tänkt läsa

Just nu…

…läser jag

  • Mästerdetektiven Blomkvist av Astrid Lindgren högt för Viggo, (ja Lilly med när jag nattar båda) jag tycker om den men är tveksam till Viggos intresse…
  • Harry Potter när jag känner behovet.
  • På andra sidan förlåtelsen av Thordis Elva och Tom Stranger har jag precis börjat läsa och det känns som en bok som jag inte tänker sträckläsa utan jag…

…smiter nog mellan med

  • Åskan – Ulf Starks sista bok och med härliga bilder av Marcus-Gunnar Pettersson. Känner nästan för lite balkongläsning nu i kväll faktiskt.
  • Death av Neil Gaiman – alltså, det blev aldrig tid för mig att läsa Norse Mythology som jag lånade hem men den här ska jag väl ändå hinna med innan den ska tillbaka.

Och borde få ändan ur vagnen och fortsätta läsa

  • Rosario är död av Majgull Axelsson, viktig bok men det är ingen må-bra-läsning direkt. Började läsa för ett halvår sedan och det tog stopp. Så stort borde, men vi får se hur det går med det. Jag är lite skeptisk till den som sommarläsningsbok.

 

 

Standard

2 thoughts on “Just nu…

  1. Linda skriver:

    Harry Potter behövs ofta – men jag har inte läst om. Fundera på ngt bra till cirkeln – har skickat ut mail.

    Gilla

    • Nämen, då vet du vad du kan göra när andan faller på! Tre första har jag läst högt för Viggo också, funderar på att läsa fjärde med för han tjatar och han är inte en tillräckligt van läsare för att ta sig an den på egen hand än.

      Gilla

Kommentera

