Helgfrågan

Helgfrågan v. 26

Det är inte väder att vara ute så vi gick direkt hem från förskola och fritids i dag. För mig passar det bra att svara på veckans helgfråga som Mias bokhörna håller i. Så här skriver hon denna vecka:

Det har varit lite snack i veckan om bokbloggens död och om andra sociala medier tagit över. Jag har inte riktigt haft tid att läsa allt men funderade lite på om alla är med i något av alla sociala medier. Har ni Instagram eller Facebook? Vilket fördrar ni? Eller har ni något annat? 

Hon undrar också om vi vill ha helgfrågan under sommaren eller om den ska ta semester.

Om helgfrågans vara eller inte vara under sommaren tänker jag som så att det är jättetrevligt om den finns under sommaren men fullt förståeligt om det blir en semesterpaus.

Ryktet om bokbloggens död är starkt överdrivet… hoppas jag! Jag har enbart min bokblogg och har inga som helst planer på att finnas med bloggen även på Facebook eller Instagram eller något annat. (Facebook har jag privat men är inte det minsta aktiv.) Jag bryr mig inte om att jag skulle nå många fler läsare om jag skulle finnas på fler ställen eftersom jag mest har bloggen för min egen skull. Sen sticker jag inte under stolen med att det är roligt att det finns människor som vill läsa min blogg och ge kommentarer då och då. Men nej, tiden och omaket med att dra in Facebook, Instagram eller något annat lockas jag inte av det minsta. Jag följer inte heller någon annan bokbloggare genom Instagram eller Facebook. Jag känner återigen att det skulle ta alldeles för mycket tid i anspråk så det vore riktigt tråkigt om alla bokbloggar skulle försvinna till andra plattformar.

Trevlig helg önskar jag alla och hoppas på bättre väder framöver.

 

Standard

16 thoughts on “Helgfrågan v. 26

  1. Jag har Instagram för bokbloggen men förstår precis vad du menar med att fler saker tar mer tid. Och jag tror inte heller att jag kommer sluta blogga om böcker på länge för även jag gör det för min egen skull.

    Gilla

  2. Jag gillar Instagram, men precis som du säger så tar det också tid. Ibland går jag inte in där på några dagar och då känns det hopplöst att försöka scrolla ikapp. Vilket jag oftast inte gör när det har gått för lång tid 🙂

    Gilla

Kommentera

